| |

TikTok mainonta

Tiktok mainonta yritykselle

Tiktok-mainonta ja Markkinointi ja yleisesti mainostaminen TikTokissa on vielä alkuvaiheessa, mutta se on jo mahdollista monissa osissa maailmaa kuten Suomessa. Eri markkinointimenetelmät voidaan jakaa karkeasti kolmeen luokkaan. Nämä luokat osoittavat, miten eri alojen yritykset ja tuotemerkit voivat hyödyntää TikTok: n käyttäjiä digitaalisen markkinointistrategiansa osana.

  1. Maksettu mainonta tiktokissa. Maksetun mainonnan avulla tiktokissa voidaan kohdentaa kampanjoita jo ennestään tutulle kohderyhmälle, tai kokonaan uusille tarkaan kuitenkin kohdennetuille yleisöille.
  2. Yritykset voivat tehdä ns. affiliate-markkinointia SoMe-vaikutajien kanssa joilla on isoja yleisöjä erilaisissa kohderyhmissä.
  3. Brändikanava TikTokiin. Kanavalla voidaan mainostaa omia tuotteita tai palveluita.

Miksi ihmeessä yrityksen kannattaa tehdä Tiktok-mainontaa ?

Suomessa Tiktokin kautta pystytään tavoittamaan alustan omien data-analyytikkojen mukaan keväällä 2022 1.4 miljoonaa suomalaista, tai Suomeen sijoittunutta käyttäjää. Ajoissa mainontaa starttaavat käyttäjät ovat selvässä etulyöntiasemassa muihin nähden, koska kilpailu on suhteellisen vähäistä.

Tämä etulyöntiasema kannattaa aina hyödyntää, kun kyseessä on massiivista kasvua osoittava uusi Some-kanava. Eli aivan pienellä yritykselläkin on valtava potentiaali saavuttaa huomaa tunnettuutta ja liikennemääriä TikTok-mainonnan avulla.

Millaisille brändeille Tiktok-mainonta soveltuu ?

TikTok-mainonta soveltuu erityisesti kuluttajabrändeille jotka myyvät konkreettisia tuotteita. Verkkokauppiaat, kivijalat. Myös esimerkiksi ravintolat voivat saada tiktok-mainonnan avulla huikeaa erottuvuutta markkinointiinsa Tiktok-mainonnan avulla. Tärkeintä mainonnan sisällöissä on se että sillä pystytään tuottamaan selkeästi erottautuvaa sisältöä, joka kiinnostaa kohderyhmää.  

Millainen on hyvä Tiktok-mainos ?

Kanavan ja kohderyhmän yleiseen ilmeeseen soveltuvaa koukuttavaa sisältöä. TikTokissa ratkaisee ennenkaikkea aitous ja kohderyhmää puhutteleva sisältö, jossa on paljon erilaista koukuttavaa juonta mukana. Kannattaa pyrkiä luomaan, siis ei perinteistä ”mainossisältöä” Nuoret kohderyhmät tunnistavat perinteisen markkinointiviestinnän ja pyrkivät välttämään sitä.

4 erilaista mainosmuotoa takaavat yrityksellesi juuri sopivan Tiktok-näkyvyys muodon

Brand efect tiktok-mainos

Erilaisten efektien mukaan brändättyjä koosteita. Tarroja, filttereitä joiden avulla saadaan luotua erottautuva tunnelma ja näitä voidaan jakaa käyttäjien kesken.

Top Viev tiktok-mainos

FullScreen-mainos jonka pituus voi olla enintään 60 sekuntia. Mainokset starttaavat käyttäjän selatessa sisältöjä.

Brand Takeover

Mainos näkyy heti sovelluksen avautuessa. Maksimi pituus 60 sekuntia.

Hastag-challenge

Suosituissa aihetunnistehaasteissa käytetään sisältöjä, jotka ovat omatuotantosisältöjä. Näiden avulla brandisi pystyy saamaan pitkäkestoista näkyvyyttä tiktokissa.

Tiktok-mainonnan hinta

Tiktok-mainonnan hinta perustuu huutokauppa perusteiseen toimintamalliin. TikTok mainonnan hinta on edullista koska kilpailua Suomen markkinassa ja käyttäjäkunnassa on todella vähän. 10€ päiväbudjetilla pystyy saavuttamaan todella ison näkyvyyden ja liikenteen halutulle tavoitteelle. Tuhat näyttökertaa maksaa Tiktokissa noin 1€ verran.

Miten tiktok mainonta kannattaa aloittaa ?

Onnistuminen Tiktokissa on tarkkaan suunnitellun mainonnan strategian luonti. Pitää osata saada kohderyhmän tarve selville kokeilemalla ja testaamalla eri kulmista luotuja luovia mainoksia, jotka puhuttelevat kohderyhmää. Paljon huumoria ja omituisia twistejä kannattaa kokeilla estoitta. Jos yrityksesi kaipaa kunnon piristystä mainonnan saralla kannattaa kysyä, mitä meiltä löytyisi juuri sinun yrityksesi ja brandisi esilletuontiin tiktok-mainonnan avulla.

Samankaltaiset artikkelit