GOOGLE MAINONTA ON SALAMAN NOPEA TAPA TEHDÄ KAUPPAA VERKOSSA

Kampanjoi juuri niin pienesti tai isosti kuin haluat. Päätät maantieteelliset alueet missä haluat mainostesi näkyvän. Google adwords mainonta toimii yrityksesi tarjouskannan ja myynnin kasvattajana 100% takuulla. Forta Median Google Ads-mainonnan tuottajat ovat sertifioituja Googlen haku-ja display-mainonnan asiantuntijoita.

ostavia asiakkaita heti sivustolle, kivijalkaan tai vaikkapa verkkokauppaan

Google-mainonta yrityksille

Google hakusanaainonta on paljon enemmän kuin pelkkää tekstimainontaa googlen etusivulla. Se on tekoalyn ja mainostuottajan luoma kombinaatio, joka tavoittaa ostajat ja nekin jotka eivät edes tiedä vielä olevansa kohta ostamassa.

Googlessa mainostaminen on tehokas tapa kasvattaa verkkosivuston tai vaikkapa verkkokaupan kävijäliikenteen määrää, ja sitä kautta ostavien asiakkaiden kokonaismäärää.

Miksi valita meidät Google-mainonnan kumppaniksi?

  1. Kokemus: Vahva digitaalisen markkinoinnin osaaminen ja jonka tavoite on tehdä kampanjoistasi erinomaisia.
  2. Räätälöidyt strategiat: Ymmärrämme, että jokainen yritys on erilainen, ja siksi luomme räätälöidyt Google-mainonnan strategiat juuri sinun yrityksellesi. Näin varmistamme parhaan mahdollisen tuloksen ja menestyksen pitkällä aikavälillä.
  3. Tulokset, joita voit mitata: Fortamedian Google-mainonta tarjoaa selkeän seurannan ja analytiikan, jotta näet kuinka investointisi tuottaa tulosta. Sinulla on jatkuvasti käsitys siitä, miten kampanjasi etenee ja kuinka voit optimoida sen entistä paremmin.
  4. Erittäin kilpailukykyiset hinnat: Tarjoamme laadukasta Google-mainontaa erittäin kilpailukykyiseen hintaan. Haluamme, että jokainen yritys, pieni tai suuri, voi hyödyntää Google-mainonnan tuomia mahdollisuuksia.
  5. Erinomainen asiakastuki: Fortamedian asiakastuki on aina valmis auttamaan ja tukemaan sinua kaikissa Google-mainonnan haasteissa. Kuuntelemme ja neuvomme sinua matkan varrella, jotta saat parhaan mahdollisen hyödyn irti Google-mainonnan palveluistamme.

Mikäli et hyödynnä google adwords hakukonemainontaa markkinoinnissasi, heität paljon rahaa harakoille. Google-adsin teho, perustuu sen luonteeseen. Hakukoneista haetaan tuotteita ja palveluja silloin kun ostaja on jo ostokynnyksen yläpuolella.

Hakukoneiden algoritmit kohdennettavaan yleisöön on kehittynyt aivan huimasti. Käytännössä hakukone tietää hyvin tarkasti mitä palveluita ja tuotteita ostohankintaa suunnitteleva kuluttaja on tekemässä. Erilaisten ostavien yleisöjen hyödyntämisellä, pystytään tavoittamaan juuri oikeat ostajat oikeaan aikaan ja tuomaan yrityksesi viesti heidän hakutuloksiin.

Se miten hakukonemarkkinoinnista saa parhaat tehot irti, vaatii usein asiantuntijan tuottamat kampanjat ja oikein rakennetut mainosryhmät ja hakusanat, joita jatkuvasti optimoidaan kampanjoinnin aikana tuottamaan paremmin tulosta.

Google-ads on äärimäisen tehokasta. Asiakkaat ovat siis jo ostokynnyksen yläpuolella, tai hyvin lähellä ostohankintaa kun he käyttävät googlea.

Jos olet joskus kokeillut hakusananamainontaa ja saanut huonoja tuloksia, on todennäköisin syy siinä, että mainonta on tehty itse ilman asiantuntijan ohjeistusta.

Usein syy on myös ”landing-page” sivussa johon mainos ohjaa. mainonnan laskeutumissivua ei ole suunniteltu tarpeeksi myyväksi. 90% huonoista Google-Adwords kampanjoista johtuu juuri huonosti optimoidusta myyntipolusta.

Kenelle Google Ads Mainonta soveltuu ?

Google mainonta soveltuu hyvin b-c, sekä b-b yrityksille. Mainosvierailijoiden muuttaminen maksavaksi asiakkaaksi tapahtuu hyvin nopeasti, kun ohjaamme mainonnalla kävijät sivustollenne. Tällöin Google Ads -mainonta tuottaa teille liidejä, konversioita mikä taas suoraan näkyy yrityksenne myynnissä.

Kuinka aloittaa Google hakusanamainonta ?

Mikäli sinulla on Google-ads tili käynnissä, voimme tehdä sille ilmaisen auditionnin. Sen perusteella saamme kuvan nykyisen kampanjan laadukkuudesta ja suorituskyvystä. Forta median tapa tuottaa google-mainontaa on täysin läpinäkyvä ja reilu ja Googlen virallisten ohjeistuksien mukaista.

Mikäli sinulla ei ole kokemuksia mainosmuodosta, kannattaa meidän keskustella aiheesta ja omasta toimialastasi. Saat paremman käsityksen hinnoista ja siitä millainen potentiaali toimialallasi on.

Mainonnan hinta eri toimialoilla vaihtelee

Google Ads-mainonnan yhteydessä jokainen napsautus on maksettava Googlelle. Suomessa keskiarvoinen klikkauksen hinta on noin 0,85 euroa, mutta hinnat voivat vaihdella huomattavasti eri toimialoilla

Myös B2B- ja B2C-sektorien välillä hinnat voivat olla eri hintaisia-. Esimerkiksi verkkokauppa, jossa keskimääräinen ostos on 50 euroa, klikkauksen hinta voi olla noin 0,2 euroa. Isännöinti- tai tilitoimistoalalla hinnat voivat kuitenkin vaihdella 3–8 euron välillä. Usein toimialan sisäinen kilpailutilanne vaikuttaa siihen mihin hintaan Google tarjoaa liikennettä mainonnalla toteutettuna. Mitä enempi kilpailua toimialan sisällä sen enemmän mainonta varsinkin tulossivujen yläosassa maksaa.

Mitkä tekijät vaikuttavat google-mainonnan huutokauppa-hinnoissa?

Mainonta toimii huutokauppa-periaatteella, jossa mainostajat päättävät, kuinka paljon he ovat valmiita maksamaan napsautuksesta. Google Ads-mainonnan hinta riippuu sekä kilpailutilanteesta että mainonnan ja verkkosivustolla olevan mainonnan laskeutumissivun laadusta. Klikkaushinnat ja napsautusten määrä vaikuttavat suoraan Googlelle osoitettavaan mediabudjettiin.

Lisätietoja: Tutustu, miten verkkosivujesi sisältö vaikuttaa Google Ads -laatupisteisiin sekä kattavaan kansainväliseen vertailuun Google-mainonnan klikkaushinnoista ja muista tunnusluvuista.

Tyypillinen hinnoittelumalli yrityksille on erillinen kuukausimaksu työstä ja yhdessä sovittu mediabudjetti Googlelle.

Google-mainonta hinnasto. Sopimuskausi 6-12kk.

  • Hakukampanja
    150€
    KUUKAUSI
    Google-ads perus hakukampanjan suunnittelu ja rakennus alk. 195€
    Kampanjan optimointi
    Konversioseuranta
    Mainosten A/B testaus
    Mainosryhmät max 3
    Raportointi 1/kuukausi
  • Google Performance Max - kampanjointi
    295€
    KUUKAUSI
    Google haku, Youtube, Gmail, Discovery, Google-maps, Gmail. Näy järkevällä budjetilla jokaisessa Googlen mainosalustassa. Tämä on tuotantomme suositus! Kampanjan rakennus 495€ / kertamaksu.
    Bannerituotanto
    Optimoitu myyntivideo
    Mainosten optimointi
    Kampanjan optimointi
    Konversioseuranta
    Raportointi 1/kuukausi
  • Haku- ja Displaymainonta
    295€
    KUUKAUSI
    Google-ads Haku-ja display kampanjoiden tuotanto ja suunnittelu alk. 295€
    Retargeting-kampanja
    Mainosryhmät max 6
    Kampanjan optimointi
    Konversioseuranta
    Mainosten A/B testaus
    Raportointi 1/kuukausi

Usein kysyttyä Google-mainonnasta

Mitä Google-mainonta maksaa?

Google-mainonta hinta muodostuu kampanjan rakentamisesta, Googlen mediamaksusta ja kampanjan kuukausittaisesta optimoinnista. Google-mainonnan asiantuntija suunnittelee, optimoi ja ylläpitää mainoskampanjoita ja raportoi mainonnan tuloksista yrityksellesi kuukausittain.

Google-mainonnan kokonaishintaan on olemassa monenlaisia laskutapoja. Ehkä helpoin tapa on laskea tulevalle Google-mainonnan kautta muodostuneelle kaupalle hinta.

Tämä taas selviää aina vain testaamalla ja tekemällä mainontaa jonkin aikaa. Forta Median tuottamissa kampanjoissa yhden b-b liidin hinta vaihtelee 8€ ja 120€ euron välillä riippuen toimialasta. Verkkokauppias saa keskimäärin yhden kaupan 4€ panostuksella. Lue lisää

Millainen on hyvä Google-mainos?

Hyvä Google-mainos on aina relevanssi kohdeyleisölle. Hyvä mainos sisältää myös toimintakehoitteen tuotteen, tai palvelun hankinnasta. Hyvällä Google-mainoksella myös on tuotteen hyötyjä korostavia lauseita, sekä mahdollisimman myyvät otsikot.

Myös hyvän mainoksen tulee erottautua joukosta, eli kuva tai video-formaatit, jotka ovat laadukkaita ja kohdeyleisöä puhuttelevia ovat toimivia. Mainoksia kannattaa aina a/b testata, jotta kaikkein tehokkaimmat mainokset löytyvät ajan mittaan. Lue lisää

Mitä on Google display verkoston mainonta?

Display-mainokset ovat visuaalisia bannerimainoksia googlen sisältöverkoston sivustoilla. Kun mainostat yli kaksi miljoonaa sivustoa sisältävässä ja yli 90 % internetin käyttäjistä tavoittavassa Google Display ‑verkostossa, mainoksesi voivat näkyä monilla eri verkkosivustoilla, mobiilisovelluksissa ja videosisällössä.

Display verkostossa on esimerksiksi erittäin edullista tehdä visuaalista brändäys markkinointia, tai näyttää mainontaa retargetin-kohdennuksilla, sellaisille vierailijoille jotka ovat jo vierailleet aiemmin sivustollasi. Lue lisää

Miten google-mainonnan tuottoa mitataan?

Mainontaa mitataan konversiomittauksen avulla. Siitä selviää mainonnan panos/tuotos suhde. (ROI) sijoitetun pääoman tuottoprosentti.

Kuhunkin myyntitapahtumaan investoidusta summasta käytetään nimitystä konversiohinta. Jos yrityksesi kerää vaikka liidejä kuluttajamarkkinoilta, niin liidin hinta lasketaan mainontaa käytetty pääoman kokonaismäärästä / jaettuna liidien määrällä. Lue lisää

Mitä on mainosten A/B testaus?

Optimoimme yrityksesi mainoksia keskenään. Esimerkiksi luomme yrityksellesi 2 erilaista keskenään kilpailevaa mainosta samasta palvelusta kuukauden ajaksi. Se mainos mikä suoriutuu paremmin saa jatkaa ja sen rinnalle luodaan taas uusi mainos. Mainosten optimoinnilla pyritään saamaan mainoksista mahdollisimman tehokkaita.

Mitä on Googlen retargeting-mainonta, tai uudelleenmarkkinointi

Remarketing eli uudelleenmarkkinointi on google-ads mainonnan muoto jossa luodaan mainos näkymään jo sivuillasi vierailleille ihmisille. Uudelleenmarkkinointi mainonta voi olla vaikkka verkkokaupan tuotekuva-mainos, banneri tai videomainos, joka näkyy siellä vierailleelle käyttäjälle eri sisältöverkostoissa. Retargeting-kampanjat ovat hyvä lisä perus hakumainoskampanjaan ja nostavat usein kokonaistulosta.

älä enää ihmettele vaan tartu rohkeasti asiaan

Kysy räätälöity tarjous, tai kilpailuta nykyinen kampanjan tuottajasi meidän kanssa.