| |

Hyvä landing-page eli ländäri

Mainonnan laskeutumissivu, eli ländäri Laskeutumissivu räätälöidään tuomaan yrityksen tuotteelle tai palvelulle markkinointia tukeva päämäärä. Verrattuna yrityksen pääverkkosivuun laskeutumissivulla avataan suppeasti, mutta myyvästi tuotetta tai palvelua kohderyhmää puhuttelevalla kielellä.

Laskeutumissivullla tavoitellaan siis maksimaalista tuottoa toivotulle päämäärälle. Esimerkiksi: Yritys pitää koulutustilaisuuden johon sivun kautta halutaan osallistujien ilmoittautuvan tapahtumaan ja maksavan tilaisuuden ennakkoon.

Ländäri tarjoaa vierailijalle nopean ratkaisun hänen käsillä olevaan ongelmaan

Jokaisella mainosten kautta tulevalla vierailijalla on ongelma johon hän haluaa ratkaisun. Hyvin suunniteltu landing-page (laskeutumissivu) tarjoaa tähän ratkaisun. Mikä tahansa tuote tai palvelu onkaan kysymyksessä sivun otsikoinnin tulee herättää vierailija lukemaan tarjotusta tuotteesta tai palvelusta lisää, katsomaan video tai suorittamaan vaikka rekisteröityminen uutiskirjeen tilaaksi.

Kun laskeutumissivua  suunnitellaan on tarkasti mietittävä, että tarjottu ratkaisu myös lunastaa lupauksensa. Sivustolle saapuvan vierailijan vakuuttamiseen on aikaa vain 7-8 sekuntia jonka aikana on vierailija saatava vakuuttumaan palvelun sopivuudesta. Lyhyt ja ytimekäs otsikointi joka lupaa saavutettavan hyödyn monesti riittää tähän tavoitteeseen asti.

Hyvän laskeutumissivuston konversio voi olla jopa yli 20% kaikesta siihen ohjatusta liikenteestä. Tämä käytännössä tarkoittaa sitä että laskeutumissivustot ovat aivan kriittisiä työkaluja, kun ostetusta mainonnasta halutaan saada kunnolla tuottoa.

Ländärin avulla saat maksetusta mainonnasta enemmän tuottoa

Kilpailu on kovaa ja varmasti monet muutkin yritykset kalastelevat samoja asiakkuuksia omilla markkinointiponnistuksillaan. Monelta kuitenkin puuttuvat markkinoinnin ammattilaisen suunnittelemat hyvät laskeutumissivut. Hyvä laskeutumissivu ratkaisee seuraavanlaiset asiat:

  • Toimintakehoitteet ”calls to action”. Napit ja tekstilinkit oikeissa ja useassa kohtaa sivustoasi. Toimintakehoitteet jotka pitävät sisällään viittauksen tuotteestasi toimivat aina paremmin kuin geneeriset kehoitteet.
  • Simppeli lomake, jolle voidaan pyytää asiakkaan yhteystiedot, jonka jälkeen yrityksen myynnin on helppo lähestyä asiakasta. Monesti asiakas on myös valmis ottamaan itse suoraan yhteyttä esimerkiksi yrityksen myyntiosastolle, vaikkapa soittamalla.
  • Vakuuttavuus elementit. Kaikki eivät halua tehdä ostoksia internetin kautta. Jos yrityksesi ei ole tunnettu, on hyvä lisätä vakuuttavuus elementtejä sivuille. 100% tyytyväisyystakuu. Asiakaspalvelun aukioloajat, luottoluokitusbannerit. Asiakaspalautteita ja kokemuksia.
  • Hyödyt ja hyötyjen hyödyt. Pidä mielessä se että asiakas ostaa vain ja ainoastaan hyötyä omaan tarpeeseen. Se että listaat tuotteen ominaisuuksia tai teknistä tietoa, ei kiinnosta asiakasta toimintaan. Kerro myös hyödylle hyöty konkreettisen esimerkin kautta.

Yleisesti käytössä olevat laskeutumissivu mallit

Lead-capture. Tai liidien generointiin tarkoitettu laskeutumissivu. Ländärin tavoite on saada vierailijaa jättämään perustietonsa ja suostumus jatkokontaktointiin. Tämän jälkeen asiakas saa yleensä lisätietoja yrityksen tarjonnasta, joko suoraan yrityksen myynnistä, tai sähköpostimarkkinoinnin avulla.

Myyntiländäri. Tässä jalostetaan laskeutumissivu tuottamaan suoraa myyntiä, joko verkkokauppaan johtavien tarjousten ja linkkien kautta. Tällä voidaan myydä erinomaisesti myös erilaisia verkkokursseja.

Läpimeno-ländäri. Tässä tavoite on ohjata nopeasti vierailijat seuraavalle sivustolle. Tehdään lyhyt koonti tarjottavasta asiasta ja pyydetään rekisteröitymään.

Jos haluat enemmän irti online-mainonnasta, tai vaikkapa Some-mainonnasta. Kannattaa sinun suunnitella ammattilaisen kanssa myytävälle tuotteelle oman ländärit. Ländärit eivät ole kalliita tuottaa, suhteessa niiden tuottamaan tehoon nähden.

Similar Posts