Konversio-optimointi tuplaa, tai jopa triplaa liidien määräsi tai myyntisi verkkokaupassa

Konversio-optimoinnissa on kysymys hyvin yksinkertaisten asioiden esille tuomisesta ja kehittämisestä. Testaamisesta sivuston heikosti suoriutuvien osien löytämisestä ja myyvän sisällön tuottamisesta verkkosivustolla.

Paljonko sinät jätät rahaa pyödälle kun et hyödynnä konversio-optimointia ?

Konversio-optimointi yrityksille

97% sivustosi kävijöistä lähtevät koskaan palaamatta. He siis jättävät toivottuja toimenpiteitä tekemättä. –> Big Deal. Jos sadasta 2 kävijää jättää tarjouspyynnön, niin se on perustavan tasoista suorittamista.

Verkkokaupassa tuo konversioprosentti on Suomessa n. 2% keskiarvoa. Yleisen ilmiön mukaisesti, yritykset siis toivovat asioita tapahtuvan, eivätkä kovin hanakasti lähde kehittämään tuota suhdetta paremmaksi. —-> Jätetään rahaa pöydälle.

Ei ole mitään hyötyä sijoittua hakukoneissa korkealle, tai ohjata maksullista mainontaa sivustollesi tai verkkokauppaan jos ne ovat huonosti suunniteltuja konversion maksimoinnin kannalta. Sivuston pitää aina suoriutua maksimaalisella tasolla.

Konversio-optimointi hyödyt sinulle?

  • Konversio-optimointi kasvattaa sivustosi tuottavuuden % suhdetta = enemmän kauppaa samasta määrästä kävijöitä.
  • Et häviä kilpailijoiden sivuille, eikä asiakas koe tarpeelliseksi vertailla palvelua / tuotetta
  • CRO (konversio-optimointi) auttaa saamaan maksetusta mainonnasta paremmat tehot irti
  • Konversio-optimoinnilla saat parempia ja laadukkaita liidejä verkkosivusi kautta

Mitä konversio-optimointi maksaa?

Suhteessa sijoitettuun pääomaan, (CRO) ei todellakaan ole kallista, koska monesti toimenpiteet joita tehdään eivät ole sivuston rakenteellisia muutoksia. 

Menetelmä on paljon kustannustehokkaampaa, kuin kokonaan uusien asiakkuuksien hankkiminen, esimerkiksi maksetun mainonnan avulla. Yleisesti toimenpiteiden hinta-haarukka on kuitenkin n. 900-3000€

Välillä riippuen sivuston ja liiketoiminnan laajuudesta, sekä myytävien tuotteiden määrästä esimerkiksi verkkokaupan konversio-optimoinnissa.

Miten alkuun konversion kehityksessä?

Ennen mitään toimenpiteitä, on hyvä tunnistaa ja tietää, missä sivuston kohdissa ylipäätään konversiot tapahtuvat. Yleisesti ne ovat verkkokaupan kassalle siirtymiset, tuotteiden ostot verkkokaupasta, tarjouspyyntölomakkeen täytöt, blogi-tarjoukset tai muut verkkosivujen kriittisiin kohtiin kohdistuvat alueet.

Googlella on paljon aiheeseen liittyvää ilmaista tietoa. Yksi kvantitatiiven lähestymisen metodi kuvataan alla googlen omalla videolla. Tämän avulla pystyt itsenäisesti selvittämään sivuston heikkoja kohtia, mikäli Google Analytics on sinulle tuttu työkalu. Tsekkaa se. (englanniksi)

Forta Media on konversio-optimoinut kymmeniä eri sivustoja, verkkokauppoja, online-mainoksia ja saanut asiakkailleen merkittäviä parannuksia sivustojen tuottoihin%.

Googlella on hyvä ja laadukas alustus konversioiden kehittämiseen. Tutustu siihen täällä.

Ota yhteyttä, niin pääset keskustelemaan ilmaiseksi asiantuntijan kanssa sivustosi tuotto% parantamiseen vaikuttavista tekijöistä.

Usein kysyttyä Konversio-optimoinnista

Mitä Konversio-optimointi maksaa?

Tämä riippuu siitä missä mittakaavassa konversioon vaikuttavia muutostöitä tehdään. Millainen sivusto on kyseessä ja millä metodilla konversio-optimointia tehdään.

Sivuston konversioon voidaan vaikuttaa monella ei tavalla. Jos tehdään pelkästään ns. Parhaita käytäntöjä, sivun sisäisesti niin haarukka voi olla kampanjalle 900- 3000€.

älä enää ihmettele vaan tartu rohkeasti asiaan

Hyödynnä konversio-optimointia saadaksesi parempia tuottoja verkkosivustoltasi