Sisältömarkkinointi

Laadukas sisältömarkkinointi on avain vierailijoiden mielenkiinnon herättämiseen yrityksenne tuotteiden ja palveluiden tasosta. Erottaudut kilpaijoista ja pystyt saavuttamaan enemmän ostavia asiakkaita verkosta.

Kuinka sisältömarkkinointi toimii ?

Sisältömarkkinoinnin avulla pyrimme tekemään omaa kohderyhmäänne kiinnostamaa sisältöä ja näin luomaan mahdollisimman relevantti käyttökokemus sivustolla.

Sivuston vierailijan tulee kokea yrityksesi tuottama lisärvo kilpaijoitasi houkuttelevammaksi. Pelkät tuotteiden ominaisuudet ja pelkistetty sisältö sivuilla eivät houkuttele vierailjoita aktivoitumaan sivustolla.

Kohderyhmä ja ostajapersoonat pitää tunnistaa, jonka jälkeen heille tehdään kiinnostavaa sisältöä joka vie kohta kohdalta heitä kohti sisältämarkkinoinnin toivottua tulosta. Vaikkapa b-b ostoputkessa, päättäjä, eli ostaja jättää liidin tarjoavan yrityksen eli myyjän myyntitiimin käsittelyyn.

Miksi sisältömarkkinointia kannattaa tehdä ?

Verkossa ostaminen vaatii asiakkaalta harkintaa, tiedonhakua ja vertailua. Sivustovierailijat tekevät paljon itsenäistä tiedonhakua ennen kontaktia yrityksenne myyntiä tai ostamista vaikka verkkokaupasta. Jos he eivät löydä tarvittavaa tietoa sivustoltanne, niin on iso riski että kilpaileva yritys on tuottanut sisältöjä joista tämä tieto löytyy.

Sisältömarkkinointi on investointi tulevaisuuteen. Sisällöt joita yritykselle tuotetaan kestävät aikaa hyvin. Se myös tuottaa sivustoilla konkreettisia tuloksia. Sisältö joka koukuttaa vierailijoita johtaa myös siihen että Google pitää yrityksesi tarjontaa relevanttina ja näin palkitsee sivustosi heidän hakukonetuloksissaan.

Sisältömarkinoinnilla saadaan vierailijat viettämään enemmän aikaa yrityksen sivustolla. Tämän jälkeen yleisöä houkutellaan palaamaan sivustolle tekemään esimerkiksi lataus tai jokin muu aktiivinen toiminto joka johdattelee asiakasta kohti myyntikohtaamista.

meillä on vastauksia

Usein kysyttyä sisältömarkkinoinnista

Yksinkertaistettuna sisältömarkkinointi on mahdollisimman laadukkaan ja relevantin sisällön tuottamista yrityksen verkkosivuille. Sisältömarkkinoinnin kulma haetean aina kohderyhmän tarpeesta ja ostajapersoonan kiinnostuksen kohteesta. Hyviä tapoja tehdä laadukkaita sisältöjä ovat esimerkiksi; blogiartikkelit, videot, podcastit, asiakaslehdet ja erilaiset liidimagneetit. Sisältömarkkinointi terminä on uusi mutta perimmäinen focus sen taustalla on puhua asiakkaiden tarpeista ja tarjota ratkaisut helposti lähestyttävällä tavalla. Näiden toimenpiteiden avulla pystytään arviomaan ja edistämään potentiaalisen asiakkaan etenemistä ostopolulla, kohti lopullista asiakkuutta.

Sisällöt ovat työkaluja joita voidaan hyödyntään eri markkinointikanavissa erittäin pitkään. Riippuen tuotteen elinkaaresta. Mutta usealla sisällöt kestävät ajan hammasta hyvin. Laadukas sisältö on sen kuluttajille arvokasta ja se palkitaan esimerkiksi parempana hakukonelöydettävyytenä ja jakoina SoMessa.

Sisältömarkkinoinnilla voidaan saada potentiaalinen kohderyhmä kiinnostumaan vaikkapa ladattavista opastavista tuotteista. ”liidimagneetti” . Yritys voi antaa tietylle kohderyhmälle jonkin aikaperioidin ajan palveluaan testiin ilmaiseksi. Tämän jälkeen yrityksen myynti voi kartoittaa testannutta kohderyhmää ja kysyä heidän halukkuuttaan asiakkuuden aloittamisesta.

älä enää ihmettele vaan tartu rohkeasti asiaan

Kysy meiltä lisää sisältömarkkinoinnista