Sisältömarkkinointi
Laadukas sisältömarkkinointi on avain vierailijoiden mielenkiinnon herättämiseen yrityksenne tuotteiden ja palveluiden tasosta. Erottaudut kilpaijoista ja pystyt saavuttamaan enemmän ostavia asiakkaita verkosta.
Kuinka sisältömarkkinointi toimii ?
Sisältömarkkinoinnin avulla pyrimme tekemään omaa kohderyhmäänne kiinnostamaa sisältöä ja näin luomaan mahdollisimman relevantti käyttökokemus sivustolla.
Sivuston vierailijan tulee kokea yrityksesi tuottama lisärvo kilpaijoitasi houkuttelevammaksi. Pelkät tuotteiden ominaisuudet ja pelkistetty sisältö sivuilla eivät houkuttele vierailjoita aktivoitumaan sivustolla.
Kohderyhmä ja ostajapersoonat pitää tunnistaa, jonka jälkeen heille tehdään kiinnostavaa sisältöä joka vie kohta kohdalta heitä kohti sisältämarkkinoinnin toivottua tulosta. Vaikkapa b-b ostoputkessa, päättäjä, eli ostaja jättää liidin tarjoavan yrityksen eli myyjän myyntitiimin käsittelyyn.
Miksi sisältömarkkinointia kannattaa tehdä ?
Verkossa ostaminen vaatii asiakkaalta harkintaa, tiedonhakua ja vertailua. Sivustovierailijat tekevät paljon itsenäistä tiedonhakua ennen kontaktia yrityksenne myyntiä tai ostamista vaikka verkkokaupasta. Jos he eivät löydä tarvittavaa tietoa sivustoltanne, niin on iso riski että kilpaileva yritys on tuottanut sisältöjä joista tämä tieto löytyy.
Sisältömarkkinointi on investointi tulevaisuuteen. Sisällöt joita yritykselle tuotetaan kestävät aikaa hyvin. Se myös tuottaa sivustoilla konkreettisia tuloksia. Sisältö joka koukuttaa vierailijoita johtaa myös siihen että Google pitää yrityksesi tarjontaa relevanttina ja näin palkitsee sivustosi heidän hakukonetuloksissaan.
