Digimarkkinoinnin asiantuntija

Kuka on Passe Silvennoinen ?.

Passe Silvennoinen

Olen toiminut digitaalisen mainonnan- ja markkinoinnin, sekä b-b suoramyynnin parissa lähes 20 vuoden ajan. Kasvatan asiakkaitteni verkon välityksellä tulevaa myyntiä digimarkkinoinnin toimenpiteiden avulla.

Onnistuneen tiimityön perusta on aina molemmin puolinen ymmärtämys mitä tavoitellaan, ja mitä ollaan valmiita tavoitteen eteen tekemään.

Nyt tarkasti… Mistä on kysymys kun puhutaan todella tuloksekkaasta digimarkkinoinnista ?

Olen kehittänyt tavan tehdä digimarkkinointia erittäin toimivilla malleilla, joita olen kehittänyt viimeisen 8 vuoden aikana todellisissa asiakaskeisseissä. Näissä malleissa kaikki turha, mitä ei voida todentaa tai mitata digimarkkinoinnin mittareilla tuottaviksi, riisutaan yrityksen toimenpidekokonaisuuksista pois.

Keskitymme vain toimenpiteisiin jotka tuottavat sijoitetulle markkinointibudjetille, eli pääomalle mitattavissa olevia tuloksia. “Kuten myyntiä”

Kenelle nämä toimenpiteet soveltuvat?

Tyypilliset asiakkaani ovat PK-yrittäjiä, jotka etsivät osaajaa jonka käsiin voivat kohtuu hinnalla luottaa koko digitaalisen markkinoinnin- ja mainonnan toimenpiteet. He haluavat panostaa toimenpiteisiin joilla saadaan konkreettisia tuloksia aikaan.

Usein yhteistyö alkaa esimerksiksi verkkosivujen uudistuksesta, jonka jälkeen teemme online-mainontaa eri kanavissa esimerkiksi (facebook + google) Kaikki kanavat ja toimintatavat räätälöidään asiakkaan liiketoiminnan ja strategian mukaan.

Mikä usein on vialla jos yrityksen markkinointi ja mainonta ei tuota tuloksia ?

Suurin ongelma PK-yritysten markkinoinnissa on se, että sitä ei olla suunniteltu tuottamaan ja tukemaan myyntiä. Ei tunneta asiakkaan toimialaa eikä eikä perehdytä kunnolla tuotteisiin.

Markkinointiin ei määritellä tavoitteita. Keskitytään liikaa erilaisiin “brändin” viilauksiin ja ollaan esillä aivan väärissä kanavissa. Kohderyhmä ja kanavat pitää tuntea tavoittaakseen heidät oikeinlaisella viestillä . Usein yritykset ostavat vääriä toimenpiteitä oikeisiin ongelmiin.

Vahvuudet?

Erityisen hyvä olen löytämään asiakkaitteni tuotteiden ja palvelukokonaisuuksien vahvuudet ja heikkoudet. Saan nopeasti ideoita ja ehdotuksia asiakkaille, mitä heidän tarjonnastaan kannattaa verkkoon tuotteistaa ja digitalisoida. Yritysten markkinoinnin ongelmat avautuvat vain katsomalla niitä yhdessä läpi.

Toimintaa ja asiakaskokemusta..

Keskustelujen ja kartoitusten pohjalta teemme yhteistyössä asiakkaan kanssa  tarvekartoituksen ja ehdotelman toimenpiteistä, jonka pohjalta yhteistyö startataan. Usein kyseessä on esimerkiksi verkkosivusto projekti jossa yritykselle uudistetaan vanha sivusto paremmin tuottavammaksi.

Millaista minun kanssa on työskennellä ?

Olen saanut paljon positiivista palautetta asiakkailtani vuosien varrella. Pysyn kohtuullisesti aikatauluissa, työn laatu on hyvää. Pidän antamani lupaukset. Hommaa ei saa tehdä liian vakavasti ja silmät kurtussa. Tehdään tosissaan, mutta hurtilla huumorilla höystettynä.

Pyrin avoimesti kehittämään asiakkaan digimarkkinointia ja online-mainontaa yhdessä, niin tehokkaaksi kuin mahdollista. Tulokset määrittelevät yhteistyön tavoitteellisuutta.

Pyrin siihen, että asiakas ymmärtää mahdollisimman hyvin toimenpiteet joita yhdessä teemme. Miksi jokin toimenpide on järkevää toteuttaa ja kuinka paljon se tuottaa lisäarvoa. Asiakkuuksieni elinkaari on todella pitkä.

Mitäs sitten vapaalla ?

Vapaalla harrastan kuntosalilla käyntiä, sekä lenkkeilyä.  Minulla on 2 poikaa ja puoliso joiden kanssa myös arki täyttyy erinäisissä aktiviteeteissa. Vanhempi poikani pelaa jalkapalloa Lahden Reippaassa ja nuorempi harrastaa luistelukoulussa ja säbässä joukkueurheilun alkeita (Pelicans).

Olen intohimoinen futisfriikki. Seuraan aktiivisesti suomalaista ja eurooppalaista futista. Jalkapallon parissa toimin myös vanhemman poikani valmennustiimissä. Yrittäjän arkea tasapainottaa siis aivan tavis perhe-elämä.


Asiakaskokemuksia