FACEBOOK-MAINONTA LUO TUNNETTUUTTA JA MYYNTIÄ YRITYKSELLESI

Kampanjoi juuri niin pienesti tai isosti kuin haluat. Ainut mikä on varmaa, teemme sinulle facebook-mainontaa jonka avulla tunnettuutesi ja myyntisi kasvaa omalla markkina-alueellasi

facebookissa voi tehdä kohtuuhintaista mainontaa erittäin hyvillä tuloksilla

Facebook-mainontaa yrityksille

Facebook-mainonta ja sen tehokkuus perustuu pitkälti mainosmuodon loistaviin kohdennus ominaisuuksiin. Mitä paremmin tunnet ja tiedät oman yrityksesi kohderyhmäsi, sen paremmin saat tuloksia.

Facebook-mainonnan hinta on edullista suhteessa hyötyyn. Hyvin suunnitellulla kampanjalla, jossa tehdään tarkka kohderyhmäkartoitus, ja yleisö joka heti kiinnostuu mainoksestasi ja reagoi siihen nopeasti, saadaan mainonnan hinta klikkauksissa edulliselle tasolle.

KENELLE FACEBOOK-MAINONTA SOPII?

Yrityksen tunnettuuden rakentajana Facebook on mitä parhain online-mainonnan kanava. FB-mainoskanava soveltuu mille toimialalle tahansa. Kaikille kuluttajamyyntiä harjoittaville, mutta myös B-B yrityksille. Mm:

  • Sinulla on kapean markkinan ”niche” tuote, tai palvelu
  • Myyt kuluttajapalvelua, joissa kilpailu on kovaa. (parturit, kosmetologit, hierojat. etc)
  • Teet koulutukseen liittyvää liiketoimintaa
  • Tuotteesi tai palvelusi soveltuu huvin jonkin urheilulajin harrastajaryhmälle. Esim: ”skeittari, hiihto, autourheilu, fitness, tai moottoripyöräilijöille”
  • Tuotelanseeraukset
  • Haluat kasvattaa yrityksesi sähköpostilistaa
  • Haluat tehdä räätälöityjä kampanjatarjouksia
  • Haluat kasvattaa yleistä tunnettuutta ”brändimarkkinointi”

Facebook mainonna tekijällä on suuri vaikutus kampanjoiden kokonaishintoihin

Mainostaminen Facebookissa on hinnaltaan suurinpiirtein samoissa klikkihinnoissa kuin kilpailevissa Some-kanavissa, tai vaikkapa hakukoneissa.

Mainosten hinta riippuu yleensä siitä mikä on kohderyhmä ja miten hyvin mainonta toteutetaan suhteessa tavoitteeseen. Eli mainonnan tuottajalla on hyvin iso vaikutus siihen millaista ”sisäänosto hintaa” mainosten myyjältä, eli Facebookilta saadaan.

Yksittäisen kanavan mainonnan hinnan vertailu toisiin kanaviin on periaatteessa huono lähtökohta tehdä markkinointipäätöksiä. Enemmän kannattaa miettiä sitä millainen viesti kanavassa saa oman kohderyhmän kiinnostumaan tarjottavasta tuotteesta tai palvelusta.

Facebook-mainonnan hinnasto. Sopimuskausi 6-12kk.

  • Facebook-mainonta / basic
    295€
    KUUKAUSI
    Facebook-mainonta johon voidaan integroida myös instagram-mainonta. Tuotanto,ylläpito, raportointi. Kampanjan aloitus ja mainosten suunnittelu. 495€(kertamaksu)
    Facebook + Instagram mainonta
    Kampanjan optimointi
    Kuvakaruselli-mainokset
    Kuvamainokset
    Oma tuottaja / yhteyshenkilö
    Raportointi 1/kuukausi
  • Facebook-mainonta / Pro
    495€
    KUUKAUSI
    Facebook- ja instagram-mainonta samassa kokonaisuudessa. Sopii esimerkiksi verkkokauppiaille. Tuotanto,ylläpito, raportointi. Kampanjan aloitus ja mainosten suunnittelu. 495€(kertamaksu)
    Facebook + Instagram mainonta
    Kampanjan optimointi
    Karusellimainokset
    Kuvamainokset
    Videomainokset 1kpl
    Uudelleenmarkkinointi / Retargeting
    Oma tuottaja / yhteyshenkilö
    Raportointi 1/kuukausi

meillä on vastauksia

Usein kysyttyä facebook-mainonnasta

Facebook-mainonnan hinta muodostuu kampanjan rakentamisesta, facebook-mediamaksusta ja kampanjan optimoinnista. Facebook-mainonnan asiantuntija suunnittelee ja ylläpitää sekä raportoi mainonnan tuloksista yritykselle kuukausittain.

Esimerkkinä voidaan ottaa alueellinen FB-mainoskampanja joka näkyy sekä Facebookissa, että instagramissa. Mainonnan tuottaminen ja ylläpito ja raportointi on 295,- kuukaudessa ja mediabudjetti mikä menee facebookille 300,- Kokonaiskulut ovat tällöin 595,- kuukaudessa.

Hyvä facebook-mainos on aina relevanssi kohdeyleisölle. Esim: Miksi mainostaa vaikkapa rakennusmiehelle sopivia työkaluja kauneudenhoidosta kiinnostuneille naisille. Hyvä mainos sisältää myös toimintakehoitteen tuotteen, tai palvelun hankinnasta. Hyvällä facebook-mainoksella myös on tuotteen hyötyjä korostavia vaikkapa ”bulletteja” Myös hyvän mainoksen tulee erottautua joukosta, eli kuva tai video-formaatit jotka ovat laadukkaita ja kohdeyleisöä puhuttelevia on syytä käyttää.

Käytä mahdollisimman luonnollisia kuvia eri tuotteista ja palvelutilanteista., ei siis silattuja ja huolella hiottuja potretteja photoshopin ja filttereiden avulla, vaan kuvia, joita voisit ajatella jakavasi henkilökohtaisessa profiilissasi. Mitä autenttisempi mainoskuva, sen parempi. Ihmisillä on todella kehittynyt kyky skipata, kaikki mainoksiin viittaava. Siksi mainonta ja promootiot pitää viedä SoMessa enemmän ei myyvässä ja kaupallisessa muodossa kampanjoihin.

acebookilla on useita sääntöjä siitä, mitä ei saa mainostaa. Nämä säännöt koskevat erilaisia tuotteita, palveluita ja käyttäytymistä. Jotkut kielletyt mainosten aiheet sisältävät seuraavat:

  1. Tupakka: Facebook kieltää tupakkatuotteiden tai tupakointitarvikkeiden mainostamisen.
  2. Lääkkeet: Reseptilääkkeiden ja laittomien huumeiden mainostaminen on kielletty.
  3. Aseet, ammukset ja räjähteet: Facebook kieltää aseiden, ammusten ja räjähteiden myynnin mainostamisen.
  4. Alkoholi: Tietyissä maissa alkoholin mainostaminen on rajoitettua tai kiellettyä.
  5. Aikuisten tuotteet tai palvelut: Seksuaalisen sisällön omaavat tuotteet tai palvelut eivät ole sallittuja.
  6. Väkivalta: Mainokset, jotka sisältävät väkivaltaa tai hyväksikäyttöä, ovat kiellettyjä.
  7. Huijaus: Mitään petollista, harhaanjohtavaa tai epärehellistä mainontaa ei sallita.
  8. Viha, syrjintä tai väkivaltaan yllyttäminen: Mainokset, jotka ovat loukkaavia, syrjiviä tai yllyttävät väkivaltaan, ovat kiellettyjä.
  9. Väärennetyt tuotteet: Väärennettyjen tuotteiden mainostaminen on kielletty.
  10. Riskialttiit taloudelliset tuotteet: Kuten binäärioptiot, ICO:t tai kryptorahat.

älä enään jumita, vaan kysy rohkeasti lisää

Kysy asiantuntijalta miten sinun yrityksesi hyötyisi facebook-mainonnasta