OSTOHOUSUT JALASSA

Ajatuksia ja pohdintaa, sekä vinkkejä verkon välityksellä tapahtuvasta myynnistä ja markkinoinnista.

Verkkosivun visuaalisen ilmeen suunnittelu

Verkkosivujen visuaalinen ilme vaikuttaa hyvin paljon siihen kuinka verkkosivujen vierailijat viihtyvät sivustoilla. Psykologiset tekijät graafisen suunnittelun taustalla kuten värit, suunnittelussa käytetyt fontit ja visuaaliset elementit vaikuttavat joko positiivisesti tai negatiivisesti yrityksesi asiakkaiden mielikuvaan yrityksestäsi.   Pidä visuaalinen ilme yksinkertaisena Kokonaisuuden viestinnällinen tavoite tulee olla selkeästi määritelty yrityksen visuaalista ilmettä suunniteltaessa. Millainen logo yritykselle on suunniteltu,…

Avainsanatutkimus

Avainsanatutkimus hakukoneoptimoinnissa Avainsanatutkimus on yksi hakukoneoptimoinnin taktinen osa-alue. Hakusanatutkimus on yksi tärkeimmistä, jollei tärkein vaihe kun lähdetään kartoittamaan optimoitavan sivuston sisältöjä ja niiden mahdollisuuksia pärjätä kilpailussa hakukonesijoituksissa. Yksinkertaisesti hakusanatutkimuksella lähdetään kartoittamaan sitä, kuinka ihmiset hakevat tuotteita ja palveluita hakukoneiden ”google.fi” kautta. Mitä palveluja ja tuotteita haetaan ja millaisia hakufraaseja hakiessa käytetään. Avainsanatutkimuksen ja kilpailutilanteen pohjalta…

Mitä on Copywriting ?

Copywriting ja sisällöntuotanto ovat eri asioita Copywriting sotketaan usein sisällöntuotantoon, tai perinteiseen tekstituotantoon digimarkkinoinnissa ja muissa erilaisissa mainos-ja markkinointialan tuotantokäsitteissä. Myyvä sisällöntuotanto on hieman erilaista tekstin rakenteelta, kuin puhtaasti copywriting terminä viittaa. Copywriting on luovaa myyntiin tähtäävän kirjoitustaidon muoto jonka todellisia osaajia ainakin Suomessa on vielä kohtalaisen vähän. Copy tekstillä pyritään vaikuttamaan suoraan siihen että potentiaalinen lukija…

Sisällöntuotanto paikallisen hakukonelöydettävyyden ratkaisijana

Sisällöntuotanto ja paikallinen hakukonelöydettävyys  on ensisijaisen tärkeää yritykselle joka tarjoaa palvelujaan tietyllä maantieteellisellä sijainnilla. Vaikkapa yritykselle jonka potentiaaliset asiakkaat etsivät hakukoneesta verkkosivujen toteutusta termillä laadukkaat kotisivut Usein verkkosivut eivät tuota yhteydenottoja ja tarjouspyyntöjä koska paikallista hakukonenäkyvyyttä (Local SEO optimization) tai SEO optimointi on jätetty huomioimatta hakukonelöydettävyys strategiassa kokonaan. Google-optimointi tai hakukonelöydettävyys aluellisesti on todella tehokas…

Top 11 trendiä jotka muuttavat hakukoneoptimointia vuonna 2022

1. Keinoäly eli googlen rankbrain Hakukoneoptimointi vuonna 2022 tulee olemaan edelleen työskentelyä laadukkaan sisällön tuottamisen parissa. Tekoäly (AI) muuttaa ihmisten vuorovaikutusta verkkosisällön kanssa. Muutama vuosi sitten paljastetulla algoritmilla – nimeltään RankBrain – on tärkeä rooli Googlen sijoituskertoimissa hakukoneiden hakutulossivujen (SERP) tuloksissa. RankBrain omaa kyvyn oppia. ”Muut signaalit perustuvat kaikki löytöihin ja oivalluksiin, joita hakukoneoptimoinnin parissa…

Kannattaako facebook-mainonta ?

Toimiiko FB-mainonta vai heitätkö rahojasi kankkulan kaivoon ? Yleinen kysymys jota minulta usein kysytään  Facebook-mainonnasta, on yleensä ”toimiiko facebook-mainonta?” tai ”Kuinka paljon Facebook-mainokset maksavat?” Kysymys ei useinkaan ole siitä toimiiko mainonta vai ei. Kysymyksen tärkein prioriteetti asiakkaan vinkkelistä on.  Kuka sitä tekee ja miksi sitä tehdään. Facebook-mainontaan saa tasan niin paljon kulumaan mainosbudjettia kuin halutaan,…