Miksi kotisivujen sisällöntuotantoon kannattaa panostaa?

Kotisivujen sisällöntuotanto on tärkeää siksi, että sen avulla pystytään saavuttamaan hakukoneiden tuloksissa paremmat sijoitukset ja sen kautta tuotteistasi ja palveluistasi kiinnostuneita vierailijoita yrityksesi verkkosivuille.

Ilman laadukasta sisältöä, tuote- ja palvelukuvauksia, blogi-artikkeleita, tai videoita on sivustosi vierailijoille mielenkiinnoton vierailun kohde. Tai itseasiassa sivustosi ei pärjää kilpailussa laisinkaan, koska se ei todennäköisesti edes sijoitu hakukoneiden sijoituksissa niin korkealle, että se saisi liikennettä. Sisällöntuotannolla on siis erittäin suuri merkitys juuri hakukoneoptimoinnin kannalta.

Miten sisällöntuotantoa sitten pitäisi lähteä tuottamaan? Alla on muutamia ideoita, kuinka sisältöä lähdetään tekemään siten, että siitä saitaisiin mahdollisimman paljon hyötyä.

rakenna sisältöä asiakkaiden kysymysten kautta

Kotisivujen pääasiallinen tehtävä on saada tuotettua yrityksen myynnille usein laadukkaita liidejä tai verkkokaupalle suoraa kauppaa,tai uutiskirjeiden tilaajia.

Kun yrityksen kotisivut rakennetaan asiakkailta tulevien kysymysten varaan saadaan lähtökohtaisesti verkkosivujen sisältö ”osumaan” hakukoneiden hakuihin. Valitut sanat ja kysymykset vastaavat hakukoneista tuotteiden ja palvelutuottajien sivujen sisältöihin. Muutaa pointti kuinka kysymykset hauissa kannattaa perata:

  • Mitkä ovat asiakkaittesi usein kysytyt kysymykset tuotteisiisi ja yritykseesi liittyen
  • Millaisia ovat asiakkaiden ongelmat ja kuinka tuotteesi ja palvelusi auttaa ratkaisemaan ne
  • Anna sisällön kautta arvokasta tietoa ilmaiseksi
  • Kerro selkokielisesti miksi juuri sinun tuote on asiakkaalle järkevä investointi
  • Kerro rohkeasti kaikki oleellinen läpinäkyvästi. Näin rakennat luottamusta jo sivuillasi.

Jos et ole kartalla kysymyksistä joita asiakaskuntasi usein yritystoimintaasi ja tuotteitasi kohtaan kyselee, voidaan yleistä sisältöä lähteä rakentamaan myös ubersuggestin avainsanatyökalun kautta. Näistä saadaa tietoa yleisten hakumäärien ja sanojen varaan rakennettavasta sisällöstä. Paras tapa oman sisältökartan luomiseen onkin näiden kahden tavan yhdistäminen ja verkkosivujen sisällön tuotannossa.

myyvä sisällöntuotanto?

Sinä tiedät oman tuotteesi ja palvelusi varmasti paremmin kuin kukaan muu, mutta usein asiakkaiden oma sisällöntuotanto (tekstit) ovat suppeita ja keskittyvät liian paljon asioihin joita tavan tallaaja, eli asiakkaasi eivät ymmärrä. Samoin sisällöntuotannossa olisi hyvä käyttää mahdollisimman myyvää tekstiä. (copy) Myyvän tekstisisällön tuottajia pitää hankkia digimarkkinoinin toimistoista tai sellaisista paikoista joissa pystytään miettimään tuotteen kaupalliset vahvuuden ja saamaan niistä koostettua mahdollisimman myyvät tuote- ja palvelukuvaukset.

Pystyt tuottamaa myyvät sisältövahvuudet tuotteistasi kun mietit mitä hyötyjä tuotteesi  tuo asiakkaalle? 

  • Miten tuote ratkaisee asiakkaan ongelman
  • Miksi se on paras tuote asiakkaallesi (älä myy hintaa)
  • Kun asiakas hankkii tuotteet millaisia kokemuksia hän tulee siitä (todennäkoisesti saamaan)
  • Kuinka helposti asiakas pystyy tuotteen / palvelun hankkimaan 

jokaisella mainosten kautta tulevalla vierailijalla on jokin ongelma johon hän haluaa ratkaisun. Hyvin suunniteltu myyvä sisältötuotanto tarjoaa tähän ratkaisun. Mikä tahansa tuote tai palvelu onkaan kysymyksessä sivun sisällön tulee herättää vierailija lukemaan tarjotusta tuotteesta tai palvelusta lisää, katsomaan video tai pyytämään tarjouspyyntö yrityksen myynniltä.

Tässä lyhyesti sisällöntuotannosta ja sen roolin tärkeydestä yrityksen kotisivuilla liikenteen kasvatuksessa. Jos tarvitset apua sisällöntuottamiseen, ota rohkeasti yhteyttä.

{

voin auttaa sinua kasvattamaan sivustosi tuottavuutta

Ammattilainen näkee nopeasti sivustojen pullonkaulat. Pyydä minulta sivustosi auditointi. Kerron nopeasti kohdat joita siinä kannattaa kehittää. Ota alta yhteyttä, tai juttele minun kanssa chatissa -->oikealla alhaalla

Passe Silvennoinen

yrittäjä, Forta Media

Tehdään töitä yhdessä?

Share This