• Tehdään sivustasi
    myyntikone?
    Responsiiviset sivut

Mitä maksaa kotisivut yritykselle?

 

Kotisivujen hinta yritykselle on aina suhteessa tehdyn työn määrään. Se minkä kokoiselta yritykseltä työt tilaa usein vaikuttaa myös hinnan kokonaisuuteen.  Forta Median toteuttamat kotisivut yrityksille maksavat hintahaarukalla 990€ - 10.000€ Kotisivujen hinta yhden miehen yritykselle joka myy vaikka maalauspalvelua, on hinnaltaan edullisempi, kuin sivusto yritykselle jolla on laajat tuote-ja palvelukokonaisuudet.

                                                                                                                Katso paketoidut hinnat

 

Kuinka kotisivut vaikuttavat myyntiin ja tuottavat etua suhteessa kilpailijoihin? Verkkosivujen suunnittelussa on hyvä miettiä asioita hieman laajemmassa mittakaavassa kuin se, että listataan ominaisuudet hinnoista toimitusnopeuteen ranskalaisilla viivoilla. Olisi hyvä miettiä, mitkä ovat oikeat kilpailuedut ja lupaukset, joilla asiakkuudet voidaan voittaa?  Kotisivujen suunnittelu yritykselle kannattaa toteuttaa sisällön kannalta siten että, siinä on mietitty yrityksen vahvuudet ja uniikki myyntilupaus tuotteeseen, tai palveluun liittyen. Nämä vahvuudet ja tuotteiden ominaisuudet käännetään asiakkaille tuotteen lisäarvoiksi ja hyödyiksi ja tuodaan esille oikeassa paikassa oikealle kohderyhmälle.

 

Sisältömarkkinointi kilpailuetuna kotisivujen suunnittelussa

 

Kotisivujen suunnittelu on pitkälti laadukkaan sisällön tuottamista oikealle kohderyhmälle. Kun sisältö on hyvin mietitty ja se puhuttelee oikeaa kohderyhmää, saadaan verkon liikennevirrat käännettyä laadukkaiksi vierailuiksi yrityksen sivuille. Sisältöä voidaan jakaa facebookin, Twitterin ja muiden sosiaalisten medioiden välityksellä.

Myös sivuston suunnittelussa voidaan vaikutttaa hyvin paljon siihen kuinka kävijät konvertoituvat tavoiteltavaan tulokseen. Myyvät kotisivut yritykselle kokonaisuus suunnitellaan siten että ne ovat: Helppokäyttöiset, hakukoneoptimoidut, responsiiviset ja näyttävät. Autamme myös sisällöntuotannossa tarvittaessa.

 

Responsiiviset sivut?

Responsiivisuus on sivuston tekninen ominaisuus joka tarkoittaa sitä että, sivuston sisältö skaalautuu sivustoa luettavan päätelaitteen näytölle helposti luettavaan muotoon. Mobiilihaut kasvavat voimakkaasti ja mikäli yrityksen verkkosivut eivät ole responsiiviset, haittaa se merkittävästi potentiaalisen asiakkaasi tutustumista yritykseesi ja tuotteisiinne. Yrityksen kotisivut tulee suunnitella myös ,siten että ne toimivat ongelmitta myös älypuhelimilla.

Kun yrityksen kotisivuja suunnitellaan tulee sivustolla olla valmiiksi suunniteltu tavoite. Mitä lisäarvoa sivuston tulee tuottaa yritykselle? Mitä sivustolle tulijan toivotaan tekevän kun vierailija saapuu sivuille.? Myyvien kotisivujen suunnittelu on pitkälti markkinointia. Tekniikka ja sivuston moottori on tietenkin tärkeä, mutta toissijainen asia. Jos verkkosivusi ei tuota sinulle mitään, et saa siitä juurikaan liiketoiminnallista lisäarvoa.

 

Kun haluamme verkkosivujen vierailijoiden muuttuvan asiakkaiksi

Kun haluamme vierailijoiden muuttuvan asiakkaiksi, uutiskirjeen tilaajiksi, pyytävän tarjouksia, tai vaikkapa liittyvän facebook-sivujen tykkääjäksi, on sivuston kehoitettava asiakasta suorittamaan toivottu toimenpide. Haluamme siis paljon klikkauksia oikeissa paikoissa. Kun onnistumme tässä saamme suoritettujen toimenpiteiden kautta yhteyden potentiaaliseen asiakkaaseen tai suoran tarjouspyynnön.

 

  • Johdattele asiakas pyytämään tarjousta tuotteesi tarjoamilla hyödyillä.
  • Tee selkeät toimintakehoitteet "pyydä tarjous napit"
  • Käytä visuaalista hierarkiaa. Tee myyvät otsikoinnit ja myyvät tekstit tuotteistasi ja palveluista
  • Muista herättää huomio ja kiinnostus. Pyydä päätöstä ja kehoita toimintaan.

 

 

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Kun olet aloittamassa verkkosivu-uudistusta tai vaikkapa mietit sivujen tekemistä itse uudelle yritykselle. Alla on muutama tärkeä ja usein kysytty kysymys kotisivujen hintoihin ja tuotantoihin liittyvistä asioista.


Kotisivujen hinta yritykselle on aina suhteessa tehdyn työn määrään. Se minkä kokoiselta yritykseltä työt tilaa usein vaikuttaa myös hinnan kokonaisuuteen. Jos saat tarjouksen sivujen toteutuksesta, joka tuntuu liian hyvältä ollakseen totta. Se monesti myös sitä on. Kun haluat sivut jotka oikeasti tuottavat sinulle lisäarvoa, eli ratkaisevat vaikkapa markkinointiin liittyviä ongelmiä tai auttavat paremman myyntituloksen tekemisessä. Ei kyseistä ratkaisua pystytä toteuttamaan muutamilla satasilla. Jos olet teettämässä kotisivuja esimerkiksi digitoimistolla, mieti tarkkaan mitä haluat sivuston yritystoiminnallesi tuottavan. Kysy sellaisia referenssejä, joissa asiakas on saanut rahoilleen vastinetta. Muista, että graafisesti hienot ja näyttävät kotisivut yritykselle eivät vielä yksissään tuota yrityksellesi liikevaihtoa tai auta uusien asiakkaiden hankinnassa.

Kotisivukoneilla pystyt varmasti tekemään itse yrityksellesi sivut. Useasti uusi yritys tai yrittäjä näin valitseekin. Mitä kotisivukoneista ja ilmaisista sivuista jää uupumaan on laadukas sisältö. Verkkosivutuottaja, joka osaa tehdä sisällön siten, että siinä on mietitty myyvät tuotekuvaukset, laadukkaat kuvat ja esimerkiksi hakukoneoptimointi on asioita ja ammattitaitoa mitä tee-se-itse projekteista jää uupumaan. Kotisivukoneita käyttävä yritys tavallaan lähtee hieman väärästä suunnasta liikenteeseen usein "säästääkseen". Sivut saadaan kyllä tehtyä, mutta heti aluksi joudutaan tuskailemaan, esimerkiksi sivuston huonon liikennemäärän ja hakukonelöydettävyyden kanssa. Sivustosta tulee vähän kuin printtiesite jota säilytetään varaston nurkassa, ja jota ei jaeta kenellekään.  Itse tehtyjen kotisivujen yleisin ongelma on se, että ne eivät koskaan tuota esimerkiksi uusia yhteydenottoja uusilta potentiaalisilta asiakkailta, koska ne eivät vakuuta vierailijaa tekemään toimenpiteitä sivuilla. Jos olet aloittava yrittäjä, varaa startissa kunnon budjetti laadukkaiden verkkosivujen teettämiseen. Jos välttämättä haluat käyttää sivukoneita yrityksen kotisivujen tekemiseen, kannattaa ostaa sisällöntuotantoa laadukkaan kokonaisuuden aikaansaamiseksi esimerkiksi digitoimistolta.

Jokainen verkkosivusto sijoitetaan oman osoitteensa taakse. Esim ( www.minunyritykseniverkkotunnus.fi ) Tämän lisäksi sivut pitää sijoittaa hosting-palvelulle jossa kotisivujen tiedostot sijaitsevat. Verkkotunnuksen voi ostaa joko itse, tai sen voi tehdä digitoimisto puolestasi. Jos teetät kotisivusi asiantuntijalla, osaa hän kertoa toimivista ja luotettavista, sekä hinnoiltaa järkevistä ratkaisuista. Verkkotunnukset ja hostaus maksavat Suomessa laadukkaasti ylläpidettynä 100-250€/vuosi. Tärkeä asia on että verkkotunnukset rekisteröidään yrityksesi nimiin. Näin omistat itse sisältösi ja oikeudet verkkotunnuksiin.

Hakukoneystävällisyys ja hakukonelöydettävyys usein tarkoittavat sitä, että sivusto tehdään sellaisella tekniikalla / julkaisujärjestelmällä, joka mahdollistaa hakukoneoptimoinnin tuottamisen kyseiseen järjestelmään. Se siis ei takaa vielä mitään löydettävyyttä tai hyviä google sijoituksia. Kun ostat hakukoneoptimointia varmista, että sen tuottamiseen on erillinen hakukoneoptimoinnin sisältösuunnitelma ja tuotantoprosessi. Google-optimointi maksaa laadukkaasti toteutettuna 1000-5000€ riippuen sivuston laajuudesta ja toimialan kilpailusta. Kun haluat, että saat varmasti laadukkaan toteutuksen optimoinnin suhteen, kysy toimiston referenssejä toteutuneista hakukoneoptimoinnin projekteista.

Kun teetät sivusi ammattilaisella osaa hän opastaa sinua tarkemmin juuri oikeanlaisen kokonaisuuden hankinnassa. Asiantuntijan kanssa tuotettavien verkkosivujen aloituksessa, käydään sivuston tuotannosta aloituspalaveri. Tämän  tarkoituksena on määritellä sivuston toiminnallisuudet, julkaisutekniikat ja tavoitteet liiketoimintaasi tukevaksi. Aloituspalaveri / briiffi kestää yleensä noin 1-3h. Tämän pohjalta myös yrityksen kotisivujen hinta myöskin määritellään alustavaan tarjouslaskelmaan.

Verkkosivujen tuotanto riippuu monesti valmiina olevan aineiston määrästä. Kun kotisivutuotannon aloituspalaveri on käyty, on usein selvillä tarvittavan sisällöntuotannon määrät. Jos asiakkaalla ei ole valmiita kuvia, ne ostetaan kuvapankista, tai kuvat ostetaan valokuvaajalta. Myös graafisen ilmeen suunnittelu ja tarvittaviin koodaustöihin menee oma aikansa. Näihin kaikiin osa-alueihin voidaan keskimäärin laskea kuluvan n. 30h työtuntia. kun kyseessä on esimerkiksi pienen,tai keskisuuren yrityksen sivusto.

Mitä useampi kokki sen sekaisempi soppa. Jos digitoimisto pystyy tarjoamaan laadukasta online-mainontaa ja markkinointia saat monesti kustannustehokkaan ratkaisun ja toimivan kokonaisuuden. Myös kokemus erilaisten toimialojen luonteesta digimarkkinoinnissa on eduksi valitessa sopivinta toimistoa. Kaikki toimialat omaavat erikoispiirteitä joiden tietämys ja tunteminen auttavat paremman tuloksen aikaansaamiseksi. Myös sivuston suunnittelussa auttaa paljon se että verkkosivujen suunnittelijalla on kokemusta digikampanjoinnin toteutuksista. Moni asia vaikuttaa siihen, kuinka uuden verkkosivuston kanssa päästään tavoiteltuihin tuloksiin.

  

 

 

Jos sinulle on tärkeää että uudet kotisivut tuottavat heti alusta pitäen yrityksellesi uusia asiakkuuksia ja kauppaa kannattaa kysyä tarjous.

Meillä on 100% tyytyväisyystakuu. Jos verkkosivusi ei pelaa kuten sovittu, saat rahasi takaisin!

 

PYYDÄ TARJOUS ?