Hakukoneoptimointi tuo sinulle ilmaista ostavaa liikennettä

Enemmän kauppaa ja yhteydenottoja
Pyydä tarjous

Tulospohjainen hakukoneoptimointi

Kuluttajat luottavat Googlen hakukonetuloksiin ja pitävät niitä automaattisesti brändiarvoa lisäävinä ja luottamusta herättävinä. Ei ole yritystä joka ei haluaisi olla omilla tuote- ja palveluhauilla ensimmäisten hakutulosten joukossa google.fi hakukoneessa.

Asiakkaamme maksavat hakukoneoptimoinnin tuotannossa vain tuloksista joita saamme asiakkaillemme aikaiseksi. Tavoite on aina saada asiakas googlen hakutulosten ensimmäiselle sivulle yrityksen kaupallista liiketoimintaa tukevilla hakusanoilla.

Miten Hakukoneoptimointi kasvattaa myyntiäsi?

Kotisivujen tai verkkokaupan hakukoneoptimointi toimii hyvin koska ihmiset ovat tottuneet hakemaan tietoa ennen tuote- ja palveluhankintojen ostoa. Usein nämä hakukoneiden tuloksista tulevat vierailijat ovat siis jo ostokynnyksen yläpuolella. Mitä enemmän saat tätä jos ostokynnyksen yläpuolella olevaa liikennettä esimerkiksi yrityksen kotisivuille, tai verkkokauppaasi, sitä enemmän teet kauppaa.

Mitä tulospohjaisuus tarkoittaa?

Tulospohjaisen hakukoneoptimoinnin avulla et sitoudu toimenpiteisiin joista et hyödy. Usein SEO-toimistot myyvät hakukoneoptimointia hinnoittelumalleilla joista asiakas maksaa, vaikka toimenpiteet eivät tuottaisi tuloksia. Mielestämme tämä on väärin. Kaikki toimenpiteet joita hyödynnämme suunnitellaan ja toteutetaan asiakkaan tulosten maksimaalisen hyödyn tavoittelemiseen. Asiakkaana maksat siis hakutermeistä jotka onnistumme saamaan google.fi hakukoneen 1 sivulle.

Miksi investoida hakukoneoptimointiin?

  • Saat ostavia asiakkaita suoraan Googlen luontaisista hakutuloksista
  • Jos yritys ei ole googlen 1 sivulla, tuote-ja palveluhauilla olet käytännössä näkymätön 
  • Hakijat kokevat luontaisten hakujen kärjessä olevat yritykset luotettaviksi
  • Saat kilpailuetua ja voitat markkinoita alueellisesti ja valtakunnallisesti
  • Hakukoneoptimointiin sijoitettu pääoma maksaa itsenstä takaisin korkojen kera.

Miten tämä optimointi (SEO) Search engine optimization nyt käytännössä hakukoneissa ilmenee?

Jo ostoaikeissa olevat asiakkaat etsivät yritystäsi toimialasi tuotteiden nimillä ja palveluiden nimillä. ”esim: parturi-kampaamo Lahti”. Hakukonekävijät saapuvat sivustollesi joka vakuuttaa heidät palvelusi tarjonnan laadusta, hintatasosta ja saavutettavuudesta. —> Nämä ovat ns. ilmaisesta hakukoneen liikenteestä tulevia kyselyjä ja tilauksia.

Pyydä ilmainen sivustokartoitus tulospohjaisesta hakukoneoptimoinnista

Hakukoneoptimointi ja avainsanatutkimus

Hakukoneoptimointi alkaa avainsanatutkimuksella jossa kartoitetaan avainsanat jotka valitaan verkkosivuston tärkeimmiksi liikennettä tuottaviksi avainsanoiksi. Mikäli yritys on tehnyt hakusanamainontaa, hyödynnetään näitä kampanjoita tutkimuksen pohjana.

Lähtökohtaisesti tutkitaan toimialakohtaiset liikenne volyymit erilaisilla työkaluilla, kuten Googlen-avainsanatyökalun avulla. Tämän jälkeen tutkitaan mahdollisuudet menestyä kyseisillä avaintermeillä ja tehdään ehdotukset asiakkaalle optimoitavista termeistä. Ideaali tilanne on se että yhdellä verkkosivulla olisi käsiteltunä 1 asiakkaan tuote/palvelu avaintermeineen. Mikäli kyseessä on verkkokaupan hakukoneoptimointi, keskitytään avaintermien ohella, mahdollisimman laadukkaiden tuote-ja palvelukuvausten luontiin.

 

Hakukoneoptimointi linkitykset ja sivuston otsikoinnit (h1,h2h3 tagit)

 

Google määrittää lopulliset hakukonesijoitukset sivustojen sisällön relevanttisuuden suhteen suhteessa haettavaan termiin ja sivustolle tulevien laadukkaiden linkkien määrän mukaan.  Mikäli sivustollesi on  linkkejä laadukkaista ja luotettavista toisista sivustoista, olet Googlen silmissä luotettavassa asemassa.

Linkkien rakennus on pitkäjännitteistä työtä ja se kannattaa hoitaa asiantuntevien ammattilaisten kanssa. Perussääntönä on kuitenkin se, että pyydä aina yhteistyökumppaneilta ja tavarantoimittajilta linkkien vaihtoa. Näin saat jo merkittävän edun suhteessa kilpailijoihin.

Ulkopuolelta tulevat linkit tulee rakentaa oikeaoppisesti. Optimoitavissa avaintermeissä oman sivun ulkopuolelta kannattaa ohjata ulkoinen linkki osoittamaan sille omalle sivulle jota ollaan, optimoitamassa.  Sivuston sisäiset linkit kannattaa rakentaa sivulle siten että niissä on mahdollisesti optimoitava hakutermi järkevässä muodossa kertomaan hakukoneelle, mitä linkin takana olevalla sisältösivulla on. Rakenna sisäiset linkit aina tekstinä, ei kuvina. Linkkejä rakennettaessa on myös syytä painottaa sitä, että sisäsivujen kuten ”palvelut” saavat myös ulkopuolista linkitystä. Usein ulkopuoliset linkit rakennetaan osoittamaan sivuston verkkotunnukseen, eikä sivustoja linkitetä tarpeeksi myös sisältösivuihin.

Sivukohtaisen optimoinnin tärkein yksittäinen tekijä laadukkaan sisällön lisäksi on sivun otsikko, eli title. Se näkyy selaimen otsikkorivillä. Kun pidät Titlen pituuden alle 60 merkissä, vältyt automaattiselta otsikon pätkinnältä ja saat varmasti tärkeimmän avaintermisi mahdutettua otsikon alkuun. Usein hakukoneoptimoinnin työkaluissa nämä otsikointien pituudet ovat valmiiksi määriteltyinä, eikä niihin saa liikaa sisältöjä, ilman että lisäosa ei siitä huomauttaisi.

Yleinen malli titlen optimoinnissa on se, että ensin tulee optimoitava avaintermi, vaikka tuotteen / palvelun nimi. Ja sen jälkeen mahdollisia hakua täsmentäviä tekijöitä. Esimerksiksi hintaan liittyvät haut ovat monesti hakuterminologiaa, millä kuluttajat hakevat hakukoneista tietoa. Mikäli haetaan lokaalia,eli paikallista hakutulosta, voidaan perään kirjoittaa esimerkiksi kaupungin nimi jonka alueella palvelutuottaja palvelujaan tarjoaa. Titleä kirjoittaessa on hyvä myös muistaa, että se on voimakkaimmin erottuva yksittäinen elementti google.fi hakutuloksissa. Pyri optimoimaan titlet, myös mahdollisimman hyvän klikkaussuhteen aikaansaamiseksi. Eli mikäli sisällytä siihen kehoitteen lisäksi argumentteja, miksi hakijan kannattaa klikata juuri sinun sivustosi kyseistä tulosta.

Google Search Console työkalu  löytää hyvin päällekkäiset otsikoinnit jotka voivat aiheuttaa negatiivisia tuloksia hakukonenäkyvyydessä. Tee tuotteestasi tai palvelusta hyvä tuote-ja palvelukuvaus. Myyvät tuotekuvaukset auttavat liikenteen muodostamisessa järkeviksi tarjouspyynnöiksi.

Sisällön avaintermit tulee olla luettavassa muodossa ja avainsanatiheyden tulee olla sopivassa suhteessa tekstin kokonaismäärään. Älä kuitenkaan ylioptimoi avaintermiä sivulla. Pääsääntönä on se, että kirjoitat sisällön vierailijalle ja potentiaaliselle asiakkaalle, etkä hakukoneelle.

 

Sivuston meta-tietojen lisäys optimoitavaan sivuun

 

Google käyttää meta-kuvauksia hakutuloksissaan luomaan kuvauksen siitä sivusta joka on hakutulossivulla. Meta-description kuvauksella on suuri merkitys siihen kuinka paljon googlen luontaisia hakutuloslinkkejä klikataan. Meta-tietojen lisäys ei toimenpiteen nosta sivustoja hakukoneiden tuloksissa, kuten yleisesti luullaan. Meta-kuvaus on yleisesti n. 160 merkkiä pitkä. Mikäli yrityksen kotisivut rakennetaan vaikkapa wordpress julkaisujärjestelmän päälle, löytyy hakukoneoptimoinnin perusominaisuuksien oikeaoppiseen luontiin moduleita jotka helpottavat meta-tietojen tuotantoa. Tähän käyttötarkoitukseen soveltuu esimerksiksi seo yoast lisäosa.

Kotisivujen hakukoneoptimointi yritykselle ja sivuston käyttökokemus?

Tiedon saavutettavuus. Löytääkö vierailija sivustolta niitä asioita joita hän alunperin oli etsimässä? Monesti sivusto on suunniteltu logiikaltaan liian monimutkaiseksi navigointien ja erilaisten sivun sisältöjen suhteen. Saavatko vierailijat helposti yhteyden yrityksen myyntiin ja asiakaspalveluun muutamalla napin painalluksella. Jos verkkosivustoa ei ole suunniteltu tarpeeksi helpoksi yhteydenottoon, karkaavat vierailijat useimmiten  muualle.

Mitä käyttäjäystävällisempi sivusto, se enemmän se saa hakukoneilta suosiota. Google suosii sivuja jotka ovat tekstisisällöltään rikkaita, mutta myös saavat vierailijat viihtymään sivuilla keskimääräistä pidempään. Sivuston vierailuajat voivat vaikuttaaa hakutuloksiin ja näin ollen, mitä pidempään sivuston vierailijat sivuilla viihtyvät, sen paremmin google arvostaa sivuston sisällön relevanttisuutta suhteessa sivulle tultuihin hakutermeihin.

Jos sisältö ei käyttäjän mielestä ole hyvää, tai auta jonkin ongelman selvittämisessa, ei se silloin ole myöskään ”ns. Laadukasta sisältöä” Eri lähteissä on tutkittu, että sivut joiden sisältömäärät ovat 2000-2500 sanan välissä, saisivat parhaita sijoituksia hakukonetuloksissa. Sisällön määrä ei kuitenkaan ole yksistään määräävä tekijä siihen, miten hakutulokset muodostuvat, vaan on yksi tärkeä tekijä monesta muista vaikuttavista asioista.

Kotisivujen nopeus ja responsiivisuus Googlen hakutuloksissa?

Sivuston latausnopeus on yksi tärkeä asia, mitä google painottaa hakutulosten järjestyksessä. Jos sivusto on ”hidas” ei käyttäjä jaksa odotella esimerkiksi raskaiden kuvien latautumisia ja näin lähtee johonkin nopeammin latautuvaan sivustoon. Kaikki kuvamateriaalit kannattaa siis optimoida mahdollisimman kevyiksi, jotta se oleellisesti hidasta sivuston suorituskykyä.

  • Mitä nopeampi sivusto on rakenteeltaan ja yhteyksiltään (web-hosting) sen parempi.
  • Sivustot jotka eivät ole responsiivisiä häviävät hakutuloksissa responsiivisille sivuille
  • Kuvien optimointi kannattaa tehdä aina. Mitä vähemmän kuvat ”painavat” se parempi.

 

hakukoneoptimointi ja sosiaalinen media

 

Sosiaalisen median vaikutus Googlen hakutuloksiin kasvaa voimakkaasti kokoajan. Yritysprofiilit, sisällön jakaminen ja erilaiset sosiaaliset verkostot vaikuttavat nopealla aikataululla hakutuloksissa. Google my business, Facebook, instagram ja pinterest sisällönjako kanavina kannattaa ottaa huomioon hakukoneoptimointia suunniteltaessa.

Myös videoiden hakukoneoptimointi esimerkiksi Youtubessa on hyvä keino lisätä liikennettä sivustolle. Kaikki toimenpiteet vaikuttavat Google-optimoinnissa pitkässä juoksussa. Haluatko hyödyntää hakukoneoptimointia oman yrityksesi myynnin kasvatuksessa? Pyydä alta hakukoneoptimointi asiantuntijan näkemys oman sivustosi hakukoneoptimoinnin toteutuksesta ilmaiseksi.

 

Pyydä ilmainen kehityskeskustelu sivustosi hakukonelöydettävyydestä. arvo (190€)

Ilmainen neuvonta

Otamme yhteyttä valitsemallanne tavalla ja sovimme tapaamisen tai puhelinpalaverin. Katsomme hieman läpi yrityksesi nykyistä verkkopresenssiä ja kerromme kuinka sitä voisi parantaa. Tämä on täysin ilmaista, eikä sido teitä hankintoihin tai sopimaan yhteistyöstä.

Analyysi

Teemme nykytilanteesta kirjallisen arvion ja ehdotamme toimenpiteitä tilanteen parantamiseen

Tarveisiin pohjautuva ehdotus yhteistyöstä

Teemme teille tarjouksen jonka pohjalta pääsette harkitsemaan yhteistyön aloitusta. Teemme kaikkemme, jotta yrityksesi menestyy alati voimistuvassa kilpailussa digimainonnan- ja markkinoinnin saralla.

Share This