image
Facebook-mainonta yritykselle alk. 99€ / kk

Facebook-mainonta on edullista ja sen kautta tavoitat yli 2 miljoonaa Suomalaista

pyydä ilmainen konsultaatio

Facebook-mainonta yritykselle

Facebook mainonnan hinta voidaan määritellä käytössä olevan budjetin mukaisesti. Se voi olla vaikka 10€ päivässä. Facebook-mainonnan tehokkuus perustuu pitkälti sen loistaviin kohdennus ominaisuuksiin. Mitä paremmin tunnet ja tiedät oman yrityksesi kohderyhmäsi, sen paremmin saat tuloksia irti facebook-mainonnalla.

Facebook-mainonnan kohdentaminen

Facebook-mainonnan kohdentamiseen on tarjolla useita eri vaihtoehtoja. Käytännössä tuotteesi ja palvelusi luonne määrittelee sen mikä niistä on sopivin, mutta Facebook tarjoaa kohdennusmahdollisuudet, joiden avulla saadaan mainoksiasi näytettyä juuri oikealle kohderyhmälle.

maantieteellinen sijainti

Kaupunkikohdennus. Näytä mainoksiasi ihmisille, jotka esimerkiksi asuvat lähellä kivijalkamyymälääsi, tai ovat todennäköisiä asiakkaitasi koska asuvat samassa kaupungissa.

Määritelty / kustomoitu yleisö

Voit näyttää mainoksiasi esimerksi ihimisille, jotka ovat vierailleet sivuillasi mutta eivät ole ostaneet. Voit myös näyttää sähköpostilistallasi oleville asiakkaille mainoksiasi.

käyttäytymisen mukainen kohdennus

Voit näyttää mainoksiasi esimerksi ihmisille, jotka käyttävät jotain tiettyä käyttöjärjestelmää mobiilissa. Verkossa paljon shoppailevat, verkkokauppafaneille jne.

vertaisostajat

Näytä mainoksia sellaisille ihmisille, tai vertaisryhmälle jotka ovat jo ostaneet tuotteitasi ja palvelujasi.

demokrafiatiedot

iän, sukupuolen, koulutuksen sekä muiden tietojen mukaan. Näytä mainoksia esim. kohta syntymäpäiviään viettäville kuluttajille.

kiinnostuksen kohteet

Kiinnostuksen kohteita käyttämällä pystyt näyttämään mainoksiasi kohderyhmälle, joka on jo valmiiksi kiinnostunut tuotteistasi ja palveluistasi

Pyydä tarjous facebook-mainonnasta. Toteukset alk. 99€/kk

Pyydä tarjous

Facebook-mainonnalla on mahdollista tehdä mainontaa siis hyvin tarkkaan rajatuille kohderyhmille demokrafiatiedoin, ja maantieteellisen sijainnin perusteella. Yrityksen tunnettuuden rakentaja facebook onkin erinomainen väline. 

Facebook-mainonnan hinta yritykselle on siis edullista. Toki tuotteesi ja palvelusi määrittelee paljonko lopullinen hinta ( CPC ) tulee olemaan, mutta hyvin suunnitellulla kampanjalla, jossa tehdään tarkka kohderyhmäkartoitus joka kiinnostuu mainoksestasi ja reagoi siihen nopeasti, saadaan mainonnan hinta edulliselle jopa esim: 0,05€ per/klikkaus, tasolle.

Facebook-mainoksia on helppo A/B testata, jolloin myös pystytään mainoksen sisällöllä kehittämään mainoksen tehokkuutta. Tällä tavalla pystytään näkemään, mikä mainos toimii parhaiten. Hyvä FB-mainos, onkin testattu, sekä kuvien, että otsikoinnin ja mainostekstien osalta, useampaan kertaan. FB-mainonta soveltuu erinomaisesti seuraavanlaisissa tilanteissa:

  • Sinulla on kapean markkinan "niche" tuote, tai palvelu
  • Tuotteesi tai palvelusi soveltuu huvin jonkin urheilulajin harrastajaryhmälle. Esim: "skeittarit, murtomaahiihtäjät, autourheilusta tai moottoripyöräilijöille"
  • Tuotelanseeraukset
  • Haluat kasvattaa yrityksesi sähköpostilistaa
  • Haluat tehdä räätälöityjä kampanjatarjouksia

Facebook retargeting

Eli, mitä tarkemmin tunnet oman kohderyhmäsi, todennäköisesti sille saadaan luotua hyvin edullisen tason mainoskampanja. Mainoskampanjat voidaan tehdä joko klikkipohjaiseksi (CPC = cost per click) tai mainosnäyttöjen mukaan hinnoitelluiksi (CPM= cost per thousand) tuhat mainosnäyttöä. FB-mainokset näkyvät paljon kohdennetulle mainosryhmälle, joten yleisö kyllästyy siihen kohtalaisen nopeasti. Siksi mainontaa kannattaa "viilata" eli optimoida hyvin, jotta se ei menetä tehoaan nopeasti.

Facebook on tarjonnut mahdollisuutta mainosten näyttämiseen verkkosivuilla jo vierailleille kävijöille (facebook-retargeting) muutamia vuosia, mutta nyt se on Suomessakin hyvin tunnistettu facebook-mainonnan muoto. Yleisesti mainokset tunnistetaan siitä, että huomaat esimerkiksi facebook-uutisvirrassa mainokset lenkkareista joiden ostamista olet harkinnut ja olet vieraillut ks. Kaupassa juuri ennen siirtymistäsi facebookiin.

Facebook-retargeting mainonta on erittäin tehokasta ja sopii sekä tuotteiden ja palveluiden mainonnan muodoksi.

Yli 70% verkkokauppojen ostoskoreista hylätään. Ostostapahtuma ei syystä tai toisesta mene maksutapahtumaan asti. Retargeting mainosten avulla pystyt tavoittamaan nämä ostoskorin hylänneet ihmiset, ja mahdollisesti saamaan heidän takaisin kauppaasi.

70% ja yli kuluttajista joille kohdennetaan retargetin-mainontaa display-mainoksina ostaa jossakin vaiheessa mainostettavan tuotteen. Yli 60% kuluttajista tunnistaa mainonnan muodon kysyttäessä heiltä, ovatko he törmänneet ks. mainosmuotoon, sivustolta pois siirryttäessä.

Hyvän Facebook-mainoksen tunnusmerkit

Teksteille ja otsikoille on hyvin rajallinen määrä merkkejä käytettävissä. Hyviin kuviin panostaminen kannattaa, mutta pitää muistaa, että räväkän otsikoinnin teho on myös hyvin merkityksellinen mainoskampanjoissa. Yleisö reagoi hyvään kuvaan, mihin on mietitty oikeasti lisäarvoa tuova mainosteksti, jossa on vaikkapa hyvä alennus% tai suora alennettu hinta. 

Suomen edullisin tapa mainostaa ammattilaisen toteuttamilla facebook-kampanjoilla. Kysy asiantuntijan ilmainen mielipide, kuinka yrityksesi voi hyödyntää FB-mainontaa kasvattaaksesi tunnettuutta ja myyntiä.

Kaupunki
99€

Palveluyrityksen alueellisen / kaupunkikohtaisen tunnettuuden kasvattaminen pienellä budjetilla.

kysy lisää
teho
199€

Tuotteen tai palvelun mainonnan suunnittelu, retargeting-kampanjointi, sekä kampanjoiden ylläpito / raportointi / kuukausi.

kysy lisää
super
299€

3-10 erilaisen mainoksen suunnittelu. Kampanjoiden uudelleen markkinointi ja tulosmittaus. Ylläpito / raportointi / kuukausi

kysy lisää